Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Malatya Valiliği
T.C. Malatya Valiliği
T.C. Malatya Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Görev Yapmış Valilerimiz İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik Etik Komisyonu İl İnsan Hakları Kurulu
  • MALATYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar
  • GÜNDEM
    Validen Haberler Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
23
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Seddar Yavuz
      • Vali Yardımcıları
        • Sedat Özdemir
        • Ömer Kıraç
        • Ahmet Korkmaz
        • Osman Kural
        • Reşit Özer Özdemir
        • Abdulselam Bıçak
        • Bilal Basrı
        • Talat Tabur
      • Kaymakamlar
        • Adem Topaca
        • Fikri Badioğlu
        • Seher Söyler
        • Erkan Savar
        • Şeref Gülyer
        • Mehmet Kılıç
        • Ayşe Karaca Nas
        • Muhammed Fatih Günlü
        • Onur İnce
        • Ahmet Yeşilyurt
        • Tunahan Nas
        • Osman Kurt
        • Hasan Hüseyin Uzan
    • Valilik Birimleri
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Valilik Genel Emirleri
      • Valilik Yönergeleri
      • Valilik Kararları
      • Genelgeler ve Görüşler
      • Valilik Teşkilatı Hakkında Mevzuat
      • Personel Mevzuatı
      • Eğitim Konuları
    • Kurumsal Kimlik
    • Etik Komisyonu
    • İl İnsan Hakları Kurulu
  • MALATYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
  • GÜNDEM
    • Validen Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

Vali Seddar Yavuz, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü'nde Basın Mensuplarıyla Bir Araya Geldi

10.01.2025

Vali Seddar Yavuz, 10 Ocak Çalışan Gazeteciler Günü dolayısıyla, Büyükşehir Belediyesi Nikah Sarayı'nda düzenlenen basın toplantısında, 2024 yılına ait güvenlik verilerini ve 6 Şubat depremlerinin ardından İlimizde gerçekleştirilen çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Basın mensuplarına yönelik yapılan açıklamada, İlimizdeki asayiş durumu, terörle mücadele, narkotik suçlarla mücadele ve trafik denetimleri gibi birçok konulara değindi.

Vali Yavuz, basın toplantısında yaptığı konuşmada “Çok Kıymetli Gazeteciler Dernek Başkanları, Malatya'mızın değerli basın mensupları, öncelikle 10 Ocak çalışan gazeteciler gününüzü kutluyorum. 6 Şubat deprem felaketinden sonra özellikle zorlu koşullarda halkımızın yanında yer alarak ve doğru bilgilerle hemşehrilerimizi bilgilendirerek büyük bir sorumluluk ve görev anlayışı ile bugünlere geldiniz ben öncelikle siz değerli gazetecilerimize basın mensuplarımıza ayrı ayrı teşekkür ediyorum.

Bugün  biz Mülki Amirleri için de çok özel özel bir gün,bugün de ülkemizin her bir köşesinde devletimizin bekası milletimizin refahı için mesai mefhumu gözetmeksizin gayretle çalışan tek sevdası ay yıldızlı albayrak ve Türkiye olan tüm meslektaşlarımızın 10 Ocak İdareciler Gününü kutluyorum. Şunu açık bir şekilde ifade etmek isterim ki yüzyılın felaketi olarak tabir ettiğimiz bu büyük deprem öncelikle binalarımıza zarar verdiği kadar sosyal dokumuza hayallerimize anılarımıza geçmişimize hatta bazılarımızın geleceğine de olumsuz etkiler bırakmıştır. Kimileri evlatlarını eşlerini anne babalarını toparlamak zorunda kalmış, kimisi yaşadığı sokağın bir daha eskisi gibi olamayacağı anılarını bırakmıştır. Biz böylesine büyük bir felaketten yeni dönüş ve kıyam hikayesi yazmak ve hemşehrilerimizin vatandaşımızın beklentilerini karşılamak üzere Sayın Cumhurbaşkanlığımızın liderliğinde bakanlarımız devletimizin tüm kurum ve kuruluşları STK'larımız, iş dünyamız yeni bir yolculuğa çıktık depremin ilk anından itibaren bugüne kadar da önemli gelişmeler yaşadık.

Bugün sizlerle 2 bölüm halinde ilimizin verilerine ve şu anda mevcut durumumuzu ve 2025 yılına ilişkin beklentilerimizi de paylaşmak istiyorum. 1. bölümde sizlerle temelde bir valinin en önemli görevi nedir diye sorarsanız huzur ve güvenliktir hemşehrilerimizin evinde sokakta iş yerinde güvenli dolaşabilmesi ve herhangi bir tehditle karşılaşmayacağını dair inançtır.

Bu yüzden de göreve başladığımız günden itibaren Malatya'nın huzuru için emniyet, jandarma ve istihbarat birimlerimizle birlikte gayretle çalışıyoruz ve mutlaka bu şehirde daha iyi huzur ortamını sağlayacağız. 1. bölümde sizlerle terörle mücadele de yapmış olduğumuz operasyonlara girmek istiyorum. Aynı zamanda 6 Şubat depremi sonrasında yapılan konut ve ticaret hak sahipliği çalışmaları hakkında da detaylı bilgi sunarak, vatandaşların mağduriyetlerinin giderilmesine yönelik devam eden projeleri paylaşacağız.” dedi.

2024 Yılı Faaliyet Raporu

TERÖRLE MÜCADELE

Emniyet ve Jandarma 2024

Tüm terör örgütlerine yönelik;

  • 51 operasyon gerçekleştirilmiştir.
  • 39 kişi gözaltına alınmış,
  • 16 kişi tutuklanmış,
  • 15 kişi adli kontrol altına alınmıştır.

Malatya 2024

Tüm terör örgütlerine yönelik:

  • 112 operasyon gerçekleştirilmiştir.
  • 151 kişi gözaltına alınmış,
  • 39 kişi tutuklanmış,
  • 72 kişi adli kontrol altına alınmıştır.

2022-2024 Karşılaştırmalı İstatistikler

  • 2022: 130 operasyon, 141 gözaltı, 33 tutuklu
  • 2023: 69 operasyon, 117 gözaltı, 44 tutuklu
  • 2024: 112 operasyon, 151 gözaltı, 39 tutuklu

Değişim Oranları:

  • Operasyon sayısı: 2023’e göre %62.3 artmış, 2022’ye göre %6.9 azalmıştır.
  • Gözaltı sayısı: 2023’e göre %29 artmış, 2022’ye göre %7 artmıştır.
  • Tutuklu sayısı: 2023’e göre %11.3 azalmış, 2022’ye göre %18.1 artmıştır.

GÖÇMEN KAÇAKÇILIĞI

Malatya 2024

  • 55 operasyon gerçekleştirilmiş,
  • 88 organizatör yakalanmış,
  • 19 organizatör tutuklanmış,
  • 22 organizatör adli kontrol altına alınmıştır.
  • 881 düzensiz göçmen yakalanmıştır.

2022-2024 Karşılaştırmalı İstatistikler

  • 2022: 61 operasyon, 92 organizatör yakalama, 13 tutuklama, 517 düzensiz göçmen
  • 2023: 21 operasyon, 35 organizatör yakalama, 18 tutuklama, 349 düzensiz göçmen
  • 2024: 55 operasyon, 88 organizatör yakalama, 19 tutuklama, 881 düzensiz göçmen

Değişim Oranları:

  • Operasyon sayısı: 2023’e göre %161.9 artmış, 2022’ye göre %9.8 azalmıştır.
  • Yakalanan organizatör sayısı: 2023’e göre %151.4 artmış, 2022’ye göre %4.3 azalmıştır.
  • Tutuklama sayısı: 2023’e göre %5.5 artmış, 2022’ye göre %46.1 artmıştır.
  • Yakalanan düzensiz göçmen sayısı: 2023’e göre %152 artmış, 2022’ye göre %70.4 artmıştır.

NARKOTİK SUÇLAR

Emniyet ve Jandarma 2024

  • 3.429 olay/operasyon gerçekleştirilmiş,
  • 4.828 kişi gözaltına alınmış,
  • 504 kişi tutuklanmış,
  • 233 kişi adli kontrol altına alınmıştır.

Yakalanan narkotik maddeler:

  • 37.186 gr metamfetamin
  • 31.050 gr eroin
  • 517.850 adet sentetik ecza
  • 153.628 gr esrar
  • 266.820 gr skunk
  • 7.079 gr sentetik kannabinoid
  • 55 gr kokain
  • 3.099 adet ecstasy
  • 548 adet captagon
  • 6.035 kök kenevir

2022-2024 Karşılaştırmalı İstatistikler

  • 2022: 2.859 operasyon, 4.192 gözaltı, 434 tutuklu
  • 2023: 2.993 operasyon, 4.223 gözaltı, 431 tutuklu
  • 2024: 3.429 operasyon, 4.828 gözaltı, 504 tutuklu

Değişim Oranları:

  • Operasyon sayısı: 2023’e göre %44.1 artmıştır.
  • Gözaltı sayısı: 2023’e göre %42.7 artmıştır.
  • Tutuklu sayısı: 2023’e göre %16.9 artmıştır.

NARKOTİK SUÇLAR: 2022-2024 YILLARI KARŞILAŞTIRMALI İSTATİSTİKLERİ

Operasyon Sayısı:

2022 yılında 2.859 operasyon düzenlenirken, 2024 yılında bu sayı %19,9 artışla 3.429’a yükselmiştir.

Gözaltına Alınan Şahıs Sayısı:

2022’de 4.192 kişi gözaltına alınmış, 2024 yılında bu sayı %15,1 artışla 4.828 olmuştur.

Tutuklanan Şahıs Sayısı:

2022’de 434 kişi tutuklanırken, 2024’te %16,1 artışla 504 kişi tutuklanmıştır.

Ele Geçirilen Maddeler:

  • Metamfetamin: 2022’de 16.396 gram, 2024’te %126,8 artışla 37.186 gram.
  • Sentetik Ecza: 2022’de 150.781 adet, 2024’te %243,4 artışla 517.850 adet.
  • Skunk: 2022’de 43.690 gram, 2024’te %510,7 artışla 266.820 gram.
  • Sentetik Kannabinoid: 2022’de 4.389 gram, 2024’te %61,2 artışla 7.079 gram.

2023-2024 YILLARI KARŞILAŞTIRMALI İSTATİSTİKLERİ

Operasyon Sayısı:

2023 yılında 2.379 operasyon düzenlenirken, 2024’te bu sayı %44,1 artışla 3.429’a yükselmiştir.

Gözaltına Alınan Şahıs Sayısı:

2023’te 3.383 kişi gözaltına alınmış, 2024 yılında bu sayı %42,7 artışla 4.828 olmuştur.

Tutuklanan Şahıs Sayısı:

2023’te 394 kişi tutuklanırken, 2024’te %27,9 artışla 504 kişi tutuklanmıştır.

Ele Geçirilen Maddeler:

  • Metamfetamin: 2023’te 23.380 gram, 2024’te %59 artışla 37.186 gram.
  • Sentetik Ecza: 2023’te 147.970 adet, 2024’te %249,9 artışla 517.850 adet.
  • Skunk: 2023’te 618.117 gram, 2024’te %56,8 azalışla 266.820 gram.
  • Sentetik Kannabinoid: 2023’te 2.866 gram, 2024’te %147 artışla 7.079 gram.

ORGANİZE SUÇLAR: 2022-2024 YILLARI KARŞILAŞTIRMALI İSTATİSTİKLERİ

Operasyon Sayısı:

2022 yılında 29 operasyon düzenlenirken, 2024’te %3,4 azalışla 28 operasyon düzenlenmiştir.

Gözaltına Alınan Şahıs Sayısı:

2022’de 100 kişi gözaltına alınmış, 2024 yılında bu sayı %11 azalışla 89 olmuştur.

Tutuklanan Şahıs Sayısı:

2022’de 37 kişi tutuklanmış, 2024’te %21,6 azalışla 29 kişi tutuklanmıştır.

Adli Kontrol Alan Şahıs Sayısı:

2022’de 16 kişi adli kontrol almış, 2024’te bu sayı değişmeyerek 16 kişi olarak kalmıştır.

Ele Geçirilen Malzemeler:

  • Tabanca: 2022’de 63 adet, 2024’te %17 azalışla 52 adet.
  • Tüfek: 2022’de 52 adet, 2024’te %2 azalışla 51 adet.
  • Fişek: 2022’de 1.755 adet, 2024’te %11 azalışla 1.562 adet.

2023-2024 YILLARI KARŞILAŞTIRMALI İSTATİSTİKLERİ

Operasyon Sayısı:

2023 yılında 25 operasyon düzenlenirken, 2024’te %12 artışla 28 operasyon düzenlenmiştir.

Gözaltına Alınan Şahıs Sayısı:

2023’te 74 kişi gözaltına alınmış, 2024 yılında bu sayı %20,2 artışla 89 olmuştur.

Tutuklanan Şahıs Sayısı:

2023’te 22 kişi tutuklanmış, 2024’te %13,6 azalışla 19 kişi tutuklanmıştır.

Adli Kontrol Alan Şahıs Sayısı:

2023’te 7 kişi adli kontrol almış, 2024’te %128,5 artışla 16 kişi adli kontrol almıştır.

Ele Geçirilen Malzemeler:

  • Tabanca: 2023’te 115 adet, 2024’te %54,7 azalışla 52 adet.
  • Tüfek: 2023’te 55 adet, 2024’te %7 azalışla 51 adet.
  • Fişek: 2023’te 292 adet, 2024’te %435 artışla 1.562 adet.

MALATYA KAÇAKÇILIK VE ASAYİŞ SUÇLARI İSTATİSTİK RAPORU

(2022-2024 Yılları Kapsamında Ayrıntılı Karşılaştırma)

KAÇAKÇILIKLA MÜCADELE İSTATİSTİKLERİ

Operasyon ve Gözaltı Sayıları:

2022 Yılı:

  • Operasyon: 234
  • Gözaltı: 353
  • Tutuklama: 1
  • Adli Kontrol: 2

2023 Yılı:

  • Operasyon: 214
  • Gözaltı: 262
  • Tutuklama: 1
  • Adli Kontrol: 5

2024 Yılı:

  • Operasyon: 221
  • Gözaltı: 275
  • Tutuklama: 2
  • Adli Kontrol: 7

Değerlendirme:

  • Operasyon sayısı 2022'ye kıyasla %5.5 azalmış, ancak 2023'e kıyasla %3.2 oranında artmıştır.
  • Gözaltına alınan kişi sayısı, 2022'ye kıyasla %22.3 oranında azalırken, 2023'e kıyasla %4.5 oranında artış göstermiştir.

Ele Geçirilen Malzemeler:

2022 Yılı:

  • Tütün: 4.086 kg
  • Sahte alkollü içki: 6.891 litre
  • Tarihi eser/sikke: 304 adet
  • Cep telefonu: 200 adet

2023 Yılı:

  • Tütün: 541 kg
  • Sahte alkollü içki: 13.966 litre
  • Tarihi eser/sikke: 33 adet
  • Cep telefonu: 312 adet

2024 Yılı:

  • Tütün: 15.190 kg (%271 artış, 2022’ye kıyasla)
  • Sahte alkollü içki: 19.038 litre (%176 artış, 2022’ye kıyasla)
  • Tarihi eser/sikke: 540 adet (%77.6 artış, 2022’ye kıyasla)
  • Cep telefonu: 374 adet (%87 artış, 2022’ye kıyasla)

Değerlendirme:

  • Ele geçirilen tütün miktarı 2023'e kıyasla %2.707 oranında artmıştır.
  • Sahte alkollü içki miktarında 2023’e kıyasla %36.3 oranında artış yaşanmıştır.
  • Tarihi eser/sikke ele geçirme oranı 2023’e kıyasla %1.427 artmıştır.

Önlendiği Tahmin Edilen Vergi Kaybı:

  • 2022: 11 Milyon TL
  • 2023: 6.963.711 TL
  • 2024: 17.963.711 TL (%163 artış, 2023’e kıyasla)

                                    ASAYİŞ SUÇLARI İSTATİSTİKLERİ

Genel Olay Sayıları:

  • 2022 Yılı: 26.253 olay
  • 2023 Yılı: 23.718 olay
  • 2024 Yılı: 24.794 olay

Değerlendirme:

Olay sayısı, 2022’ye kıyasla %5.5 oranında azalmış, ancak 2023’e göre %4.5 oranında artış göstermiştir.

Gözaltı ve Tutuklama İstatistikleri:

2022 Yılı:

  • Gözaltı: 3.380
  • Tutuklama: 1.226
  • Adli Kontrol: 739

2023 Yılı:

  • Gözaltı: 2.357
  • Tutuklama: 700
  • Adli Kontrol: 480

2024 Yılı:

  • Gözaltı: 3.038 (%28.8 artış, 2023’e kıyasla)
  • Tutuklama: 870 (%24 artış, 2023’e kıyasla)
  • Adli Kontrol: 615 (%28.1 artış, 2023’e kıyasla)

 

KONUT DOKUNULMAZLIĞININ İHLALİ OLAYLARI

Olay ve Gözaltı Sayıları:

2022 Yılı:

  • Olay: 159
  • Gözaltı: 21
  • Tutuklama: 6

2023 Yılı:

  • Olay: 221
  • Gözaltı: 38
  • Tutuklama: 3

2024 Yılı:

  • Olay: 111 (%49.7 azalma, 2023’e kıyasla)
  • Gözaltı: 11 (%71 azalma, 2023’e kıyasla)
  • Tutuklama: 2 (%33.3 azalma, 2023’e kıyasla)

EVDEN HIRSIZLIK OLAYLARI

Olay Sayıları:

2022 Yılı: 846 olay

2023 Yılı: 1.238 olay

2024 Yılı: 449 olay (%63.7 azalma, 2023’e kıyasla)

Gözaltı ve Tutuklama İstatistikleri:

  • 2024 Yılı:
  • Gözaltı: 81
  • Tutuklama: 17

GENEL DEĞERLENDİRME VE TESPİTLER

1. Kaçakçılık:

Kaçakçılıkla mücadelede operasyon sayısında istikrarlı bir artış gözlemlenirken, ele geçirilen malzemelerde ve önlenen vergi kaybında ciddi artışlar sağlanmıştır.

2. Asayiş:

Olay sayılarında genel bir azalma yaşanmasına rağmen, evden hırsızlık gibi suç kategorilerinde alınan önlemler etkili sonuçlar vermiştir.

3. Konut Dokunulmazlığının İhlali:

Olay ve gözaltı sayılarındaki ciddi azalma, suç oranlarının düşüşüne işaret etmektedir.

2024 Malatya Suç ve Güvenlik İstatistikleri

  • Genel Olay Durumu
  • Emniyet: 707 olay
  • Jandarma: 55 olay
  • Toplam Malatya: 762 olay

Olay sayısı, 2022'ye göre %25.8, 2023'e göre %10.9 oranında azalmıştır.

Şahıs Durumu

Gözaltına Alınanlar:

  • 2022: 31 kişi
  • 2023: 36 kişi
  • 2024: 57 kişi (%83.8 artış, 2022’ye göre).

Tutuklananlar:

  • 2022: 11 kişi
  • 2023: 9 kişi
  • 2024: 22 kişi (%144.4 artış, 2023’e göre).

Adli Kontrol Şartıyla Serbest:

  • 2022: 2 kişi
  • 2024: 6 kişi (%200 artış).

Mala Karşı İşlenen Suçlar (2023-2024)

Evden Hırsızlık:

  • 2023: 1.238 olay
  • 2024: 451 olay (%63.5 azalma).

Dolandırıcılık:

  • 2023: 878 olay
  • 2024: 761 olay (%13.3 azalma).

Kapkaç:

  • 2023: Yok
  • 2024: 2 olay (+2).

Oto Hırsızlığı:

  • 2023: 32 olay
  • 2024: 29 olay (%9.3 azalma).

Kişilere Karşı İşlenen Suçlar

  • Yakalanan Şahıslar (2022-2024):
  • Kesinleşmiş Hapis Cezasıyla: 2022: 1.714 → 2024: 2.365 (%37.9 artış).
  • Para Cezası ve İfade Amaçlı: 2022: 2.545 → 2024: 5.795 (%127.7 artış).
  • Toplam Yakalanan: 2022: 4.259 → 2024: 8.160 (%91.5 artış).

Siber Suçlar

Toplam Çalışma Yapılan Sosyal Medya Hesabı:

  • 2022: 1.707 → 2024: 5.188 (%203 artış).

Terör İltisaklı Hesap:

2022: 327 → 2024: 2.673 (%717.4 artış).

Tespit Edilen Şahıslar:

2022: 157 → 2024: 245 (%56 artış).

Trafik Verileri

Tescilli Araç Sayısı:

2022: 203.279 → 2024: 234.056 (%7.2 artış).

Tescilli Motosiklet Sayısı:

2022: 12.956 → 2024: 20.215 (%56 artış).

 

Deprem Sonrası Çalışmalar

 

Hak Sahipliği Durumu

  • Konut Hak Sahipleri: 72.544 kişi
  • Ticaret Hak Sahipleri: 8.121 kişi
  • Toplam Hak Sahibi Sayısı: 80.665 kişi

Bağımsız Bölüm Sayıları

  • İhalesi Yapılanlar: 70.136
  • İhalesi Yapılacaklar: 9.061
  • Toplam: 79.197

Teslim Edilen Konutlar

  • Kura Çekilen Konutlar: 19.751
  • Teslim Edilen Konutlar: 16.072

Şehir Merkezi Proje Durumu

  • Toplam: 36 Alan, 68 Etap, 35.164 Bağımsız Bölüm
  • İhale Edilen: 22 Alan, 27.098 Bağımsız Bölüm
  • Hazırlık Aşamasında: 4 Alan, 3.935 Bağımsız Bölüm

Vali Yavuz, 2024 yılı boyunca İlimizde emniyet, asayiş ve deprem sonrası yürütülen çalışmaların titizlikle sürdürüldüğünü ifade ederek, emeği geçen tüm kurum ve çalışanlara teşekkür ettikten sonra basın toplantısı sona erdi.

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişilebilirlik
  • Resmi Gazete
  • Kullanım ve Gizlilik
İnönü Mah. Buhara Cad. No:250, 44070 Yeşilyurt/MALATYA
0 422 324 22 66 - 0 422 323 02 43
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız