Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Malatya Valiliği
T.C. Malatya Valiliği
T.C. Malatya Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Görev Yapmış Valilerimiz İl Protokol Listesi Mevzuat Kurumsal Kimlik Etik Komisyonu İl İnsan Hakları Kurulu
  • MALATYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Yatırımlar
  • GÜNDEM
    Validen Haberler Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
10
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali Seddar Yavuz
      • Vali Yardımcıları
        • Sedat Özdemir
        • Ömer Kıraç
        • Ahmet Korkmaz
        • Osman Kural
        • Reşit Özer Özdemir
        • Abdulselam Bıçak
        • Bilal Basrı
        • Talat Tabur
      • Kaymakamlar
        • Adem Topaca
        • Fikri Badioğlu
        • Seher Söyler
        • Erkan Savar
        • Şeref Gülyer
        • Mehmet Kılıç
        • Ayşe Karaca Nas
        • Muhammed Fatih Günlü
        • Onur İnce
        • Ahmet Yeşilyurt
        • Tunahan Nas
        • Osman Kurt
        • Kutsal Baytak
    • Valilik Birimleri
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt Ve Proje Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • İl Protokol Listesi
    • Mevzuat
      • Valilik Genelgeleri
      • Valilik Genel Emirleri
      • Valilik Yönergeleri
      • Valilik Kararları
      • Genelgeler ve Görüşler
      • Valilik Teşkilatı Hakkında Mevzuat
      • Personel Mevzuatı
      • Eğitim Konuları
    • Kurumsal Kimlik
    • Etik Komisyonu
    • İl İnsan Hakları Kurulu
  • MALATYA
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Yatırımlar
  • GÜNDEM
    • Validen Haberler
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
 

Malatya İli Genelinde İşyerlerine Güvenlik Kamerası Takılması Hakkında 2022/1 Nolu Valilik Kararı

22.02.2022

KARAR TARİHİ : 22/02/2022

KARAR SAYISI : 2022/1

1. GENEL HÜKÜMLER

A. Amaç

Madde 1: Toplumsal huzurun ve güvenliğin, vatandaşlarımızın can ve mal emniyetinin sağlanması, günümüzde teknolojik imkânlardan yararlanmayı zorunlu kılmaktadır. Suç oluşturan eylemlerin ve suça karışan kişi sayısının azaltılması için yapılacak her çalışmanın belli bir maliyeti olmasının yanında, bu çalışmaların suç nedeniyle oluşan maddi kayıpların önlenmesi ve toplumun kendisini güvende hissetmesi açısından getirdiği faydalar çok daha fazladır. Suç ve suçluyla mücadelede caydırıcı etkisi, suç oluştuktan sonra ise faillerin yakalanması ve delillerin tespiti bakımından güvenlik kameraları büyük öneme sahiptir. Güvenlik kameraları tarafından kapsanan alanda görüntülerin anbean kayıt altına alınabilmesi, o bölgede meydana gelen olayların ve olaylara karışan faillerin kolayca belirlenmesini sağlamaktadır. Güvenlik kameralarının suç eylemine karışan faillerin belirlenmesindeki öneminin yanında, suçun oluşmasını engelleyici etkisi de bulunmaktadır.

Kamu düzeni ve güvenliği ile kişilerin can ve mal emniyetinin korunması, suç işlenmesinin önlenmesi, trafik güvenliği ve yol emniyetinin sağlanması amacıyla; meydan, karayolları, cadde, sokak ve park gibi kamuya açık alanlarda kurulan görüntüleme ve plaka tanımayı sağlayan Kent Güvenlik Yönetim Sistemi (KGYS) dünyanın birçok ülkesinde olduğu gibi ülkemizde de kullanılmaktadır. KGYS uygulamaları sayesinde kolluk kuvvetleri, güvenlik amaçlı kameralarla suç bölgelerinde ve halkımızın yoğun olarak bulunduğu cadde, sokak ve meydanlarda meydana gelen olayları izleyebilmektedir. Ancak, kolluk güçlerinin mevcut kurulu sistemlerden yararlanarak suç işlenebilecek yerlerin tamamını kameralarla izlemesi mümkün olamamaktadır. Bu nedenle, özellikle hırsızlık, gasp gibi suçlara maruz kalan işyeri, ticarethane gibi yerlerde özel güvenlik hizmetlerinin devreye sokulması, özel güvenlik hizmetinin mümkün olmadığı işyerlerinde ise güvenlik amaçlı kamera kullanılmasının suçların önlenmesi ve suçluların yakalanması bakımından gerekli olduğu değerlendirilerek, bu yerlerde güvenlik kamerası bulundurulması zorunlu hale getirilmektedir.

B. Kapsam

Madde 2: Malatya Valiliğince uygulamaya konulan bu karar Malatya İl sınırları dahilinde bulunan aşağıdaki işyerleri ve işletmeleri kapsar.

a) Karayolları üzerindeki dinlenme tesisleri ve akaryakıt istasyonları ile turizm işletme belgeli ya da belediye işletme belgeli her türlü konaklama tesisleri,

b) Halkın yoğun olarak bulunduğu alış veriş merkezleri, pasajlar ve iş hanları (içerideki işletmeler hariç),

c) Belirli bir alanda toplu olarak faaliyet gösteren ticaret ve işletme alanları (kasaplar pazarı, sebze pazarı, hayvan pazarı v.b.),

ç) Sanayi siteleri ile 100 m² üzerinde alana sahip fabrika ve üretim tesisleri,

d) Hurda eşya alım satımı yapan işyerleri,

e) Yediemin otoparkları ile diğer otopark işletmeleri,

f) Araç kiralama hizmeti veren işyerleri,

g) 50 m² üzerinde alana sahip kahvehane, kıraathane, cafe ve internet cafeler,

h) Alkollü içki satışı ve sunumu yapan işletmeler ile diğer eğlence mekânları,

ı) 100 m² üzerinde alana sahip marketler,

i) Kuyumcular ve döviz büroları ile eczaneler,

j) Özel okullar ve eğitim kurumları ile etüt merkezleri, gündüz bakım evleri ve kreşler,

k) Konut siteleri ve toplu konut alanları,

l) Düğün salonları ve spor tesisleri.

C. Hukuki Dayanak

Madde 3:

(1) 2709 Sayılı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası (Madde 48)

(2) 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu (Madde 9/C,Ç,E,İMadde11/A,CMadde 66)

(3) 2803 Sayılı Jandarma Teşkilatı Görev ve Yetkileri Kanunu (Madde 7/a)

(4) 2559 Sayılı Polis Vazife ve Salahiyet Kanunu (Madde/12)

(5) 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu (Madde 32)

(6) Alış Veriş Merkezleri Hakkında Yönetmelik (Madde 19/2)

Ç. Temel İlkeler

Madde 4:

a) Toplumun daha huzurlu ve güvenli bir ortam içerisinde yaşamasının en önemli göstergelerinden biri bireylerin can ve mal güvenliğini tehdit eden suçların işlenme oranlarındaki azalmadır. Suç oranlarının azaltılması ise güvenlik kuvvetlerinin etkin çalışmalarının yanında bireylerin ve kuruluşların suçla mücadele konusunda üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmesi ve güvenlik kuvvetleriyle işbirliği yapmalarıyla mümkündür.

b) Kolluk Kuvvetlerinin, suçların önlenmesi ve suçluların yakalanması çalışmalarında sonuca ulaşmasında etkili olan birinci ve en önemli unsur vatandaşlardan elde ettiği bilgilerdir. Bu nedenle; asayiş ve güvenliğin sağlanmasında, suçların önlenmesi ve suçluların yakalanması çalışmalarında vatandaşların katılımının sağlanması temel bir ilkedir.

c) Şahıs ve işletmelerin taşınır ve taşınmaz mallarını koruma görevi öncelikle kendilerine ait olup bu mallara yasalara aykırı bir müdahalenin ve bu suretle suç oluşmasının engellenmesi için kamu idareleri tarafından kurulan Kent Güvenlik Sistemleri yanında özel işyerleri ve kuruluşlara ait güvenlik kameralarının kullanımı en etkili ve caydırıcı yöntemlerden biridir.

ç) Kolluk güçlerinin suç işlenmesini önlemek ve suçluların yakalanması sağlamak amacıyla yapacağı çalışmaların etkin ve başarılı bir şekilde yürütülmesi için özel işyeri ve tesislerden özellik taşıyanlara güvenlik kamerası bulundurma zorunluluğu getirilmektedir.

d) Bu Karar kapsamında güvenlik kamerası takma zorunluluğu getirilen işyerleri ve tesislerin sahip ve işletmecilerinin, suçları soruşturmakla görevli kolluk görevlilerince talep edildiğinde kamera kayıtlarını paylaşmaları esastır.

e) Malatya İl sınırları dahilindeki işletme tesisler bu kararın uygulanma sahası olup karar 2 nci maddede sayılan yerleri kapsar. Ancak, ileride değişen ve gelişen şartlara uygun olarak, idare, güvenlik kamerası bulundurması gereken işyerlerini yeniden düzenleyebilir ve uygulamanın kapsamını genişletebilir.

2. UYGULAMA ESASLARI

Madde 5: 2’nci maddede belirtilen iş yerlerine ilk ruhsat başvurusunda; Belediyeler, Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı, Organize Sanayi Bölge Müdürlükleri, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından, işyerleri ve işletmelerde güvenlik kamerası takılması hususu dikkate alınacaktır.

Madde 6: 2’nci maddede belirtilen ve halen faaliyette bulunan işyerlerinden güvenlik kamerası

bulunmayanlar, kararın kendilerine tebliğinden itibaren (3) ay içerisinde aşağıda belirtilen özelliklerde güvenlik kamerası takmakla yükümlüdür.

Madde 7: Kameraların kullanımı ve görüntülerin saklanma süre ve koşulları:

a) İç ve dış mekanlarda bulunan kameraların görüş alanı işyerinin tamamını kapsamalı ve (7) gün 24 saat kesintisiz kayıt yapabilmelidir.

b) Güvenlik kameraları karanlık ortamlarda da net kayıt yapabilme, yüz ve eşkal belirlemeye yardımcı olacak şekilde yerleştirilmelidir.

c) Güvenlik kameralarının yerleştirilmesinde aşamasında, Alışveriş Merkezleri Hakkında Yönetmeliğin 19.maddesi 2.fıkrasında belirtilen, bebek bakım odası ve tuvalet gibi niteliği itibariyle kayıt altına alınması uygun olmayan alanlar dışındaki ortak kullanım alanların kayıt altına alınmasına dikkat edilecektir.

ç) Kayıt cihazları yüksek çözünürlüklü, gündüz ve gece kayıt yapabilme özellikli ve USB bellek girişli olmalıdır.

d) Kamera görüntü kayıtları en az (30) gün süreyle saklanabilir olmalıdır.

e) Kayıt cihazında arşiv görüntülerine tarih ve saat girilerek kolayca ulaşılabilmeli, gerekli olduğunda güvenlik kuvvetlerinin kullanımına sunulmalıdır.

f) Kameralar ve kayıt cihazı elektrik kesintilerine karşı, yedek enerji kaynakları ile desteklenmelidir.

g) Kameraları ve kayıt cihazlarını darbe ve sabotajlara karşı gerekli koruma tedbirleri alınmalıdır.

ğ) Güvenlik kameraları ve kayıt cihazları periyodik bakımları yaptırılarak devamlı surette çalışır vaziyette bulundurulmalı, arızalı olanların ivedilikle onarımı yaptırılmalıdır.

3. CEZAİ HÜKÜMLER

Madde 8: Yapılacak kontrollerde güvenlik kameralarının belirtilen sürede kurulmaması veya çalışır halde olmaması, kamera ve kayıt cihazlarının kullanımında bu Karar hükümlerine aykırı davranılması durumlarında, 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu 32. Maddesi uygulanır.

4. YÜRÜRLÜK

Madde 9: Bu karar Malatya Valiliği tarafından yürütülür ve yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

İlanen tebliğ olunur.

                                                                                                                                                                        Aydın BARUŞ
                                                                                                                                                                                Vali

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişilebilirlik
  • Resmi Gazete
  • Kullanım ve Gizlilik
İnönü Mah. Buhara Cad. No:250, 44070 Yeşilyurt/MALATYA
0 422 324 22 66 - 0 422 323 02 43
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız