T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Toplantıya; Vali Seddar Yavuz’un yanı sıra Vali Yrd. Sedat Özdemir, Büyükşehir Belediye Başkanı Danışmanı Mehmet Fatih Güven, Battalgazi ve Yeşilyurt Belediye Başkan Yardımcıları, İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Cezmi Karaca, İl Müftüsü Ramazan Dolu, Aile Sosyal Hizmetler İl Müdür V. Cevdet Tatar, Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanı Uzm. Dr. Halime Akyüz ve sağlık çalışanları katıldı.
Malatya Valiliği himayelerinde, İl Sağlık Müdürlüğü Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanlığı koordinasyonunda düzenlenen Evde Sağlık Hizmetleri 2025 Yılı 1. İl Değerlendirme Toplantısı, Valimiz Sayın Seddar Yavuz’un başkanlığında gerçekleştirilmiştir.
Toplantıda, ilimiz genelinde evde sağlık hizmetlerinin mevcut durumu, hizmet sunum süreçleri, yaşlı ve bakıma muhtaç bireylere yönelik uygulamalar ile çok paydaşlı kurumsal iş birliğini kapsayan yapısal alanlar ele alınmıştır.
Yaşlanan Nüfusun Artan İhtiyaçları Çerçevesinde Stratejik Yaklaşım
Demografik göstergeler ışığında Malatya’da 2024 yılı itibariyle toplam nüfus 750.491 olarak kayıtlara geçmiş olup, 65 yaş ve üzeri bireylerin oranı %12,1 düzeyine ulaşarak Türkiye ortalamasının üzerine çıkmıştır. 80 yaş ve üzeri birey sayısı ise 18.101’dir. Bu veriler, yaşlı nüfusa yönelik sağlık ve bakım hizmetlerinin planlamasında önleyici, kapsayıcı ve bütüncül politikaların gerekliliğini ortaya koymaktadır.
Evde sağlık hizmetleri il genelinde 14 hastane ve Arguvan Toplum Sağlığı Merkezi bünyesinde faaliyet gösteren 20 ekip ve 20 araç, farklı disiplinlerden 120’nin üzerinde sağlık profesyoneli aracılığıyla sunulmaktadır.
2025 yılı Ocak-Mayıs döneminde:
YAŞAM Poliklinikleri ile Yerinde Hizmete Geçiş
Vali Yavuz’un himayelerinde, Sağlıklı Yaş Alma Merkezleri (YAŞAM) modelinin il genelinde yaygınlaştırılması amacıyla yürütülen çalışmalar neticesinde, Eylül 2024 itibariyle Arguvan hariç tüm ilçelerde YAŞAM poliklinikleri hizmet sunmaya başlamış; 2025 yılı Mayıs ayı itibariyle 80 yaş üstü 9.800 vatandaşımızla birebir temas sağlanmıştır. Bu hizmet modeli, ileri yaş bireylerin hem sağlık hem de sosyal alanda desteklenmesini hedeflemekte olup, evde bakım, poliklinik muayene, uzaktan danışmanlık ve yönlendirme süreçlerini kapsamaktadır.
Çok Paydaşlı Sosyal Sorumluluk ve Hizmet Entegrasyonu
Toplantı kapsamında Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyeleri, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü, Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü, İl Müftülüğü, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları ile ilimizde faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarının evde sağlık sistemine sağlayabileceği katkılar detaylı biçimde değerlendirildi.
Bu çerçevede; toplum temelli, sürdürülebilir ve insan onuruna yakışır sağlık hizmeti sunumu için kurumsal kapasitenin güçlendirilmesi ve ortak çalışma kültürünün yaygınlaştırılması yönünde önemli kararlar alınmıştır.
“Evde Sağlık: Saygıyla Başlar, Vefayla Güçlenir, Hizmetle Anlam Bulur.”