T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
2. Organize Sanayi Bölgesi girişinde faaliyet vermeye başlayan ve yapımı tamamlanan yeni nesil ‘112 Acil Çağrı Merkezi’ Vali Aydın Baruş’un katılımı ile kısmi devreye alınıp hizmet vermeye başladı.
İçişleri Bakanlığı'nın, tüm acil çağrıların tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesine sağlamak için hayata geçirdiği 'Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin ülke genelinde yaygınlaştırma çalışmaları aralıksız devam ediyor.
Haziran ayı sonu itibarıyla ise 81 ilde 112 Acil Çağrı Merkezleri hizmet vermeye başlayacağını belirterek sözlerine başlayan İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Servet Güngör; “Amerika’da 911, Avrupa’da 112 olarak hizmet veren acil çağrılar ülkemizde de 112 çatısı altında toplanması ile ilgili çalışmalar 2009 yılında başlandı. Buradaki çağrı kayıtları 10 yıl boyunca saklanacak. Herhangi adli bir olay olduğunda da bu kayıtlar kullanılabilecek. Burada kullanılan yazılım tamamen İçişler Bakanlığımızın geliştirmiş olduğu yazılım. ‘Engelsiz Çağrı’ uygulamamız ile engelli vatandaşlarımızın acil çağrı hizmetlerinden kolayca faydalanmasını hedefliyoruz. ‘E Çağrı’ ile otomotiv sektörünün entegrasyonu ile kaza durumunda alınan sinyaller ile konum belirlenerek acil destek sağlanabiliyor. Aynı zamanda Çağrı Merkezimiz İngilizce, Arapça, Rusça ve Almanca dillerine çağrı hizmeti de verecek ” diyerek sözlerini tamamladı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan ise yapmış olduğu konuşmasında; “Buradaki çalışmaları yerinde görmek, incelemek ve yapılan çalışmaları yerinde müşahede etmekten memnuniyet duyuyorum. Hayırlı olmasını temenni ederim” dedi.
Haziran Ayına Kadar Eski Kullanılan Numaraları Aramaya Vatandaşlarımız Devam Etsin
112 Acil Çağrı Merkezimizi 17 Şubat İtibariyle kısmi olarak faaliyete geçtiğini belirterek konuşmasına başlayan Vali Aydın Baruş; “ Bugün artık çağrı alıcılarımız 156 Jandarma, 110 İtfaiye ve 177 Orman Yangınları ile ilgili ihbarları burada almaya başladılar. Dolayısıyla bu süreçte bu numaraları çeviren vatandaşlarımız karşısında 112 Acil Çağrı merkezinin karşılayıcılarını bulacaklar. İnşallah nisan-mayıs aylarında 155 Polis, 112 Sağlık ve 122 Afad numaralarını arayan vatandaşlarımız buradaki çağrı alıcıları ile karşılaşacaklar. Bu hizmetlerin temel amacı şu, bütün acil çağrılarda vatandaşlarımızın tek numara kullanmasını sağlamak böylece hafızalarında farklı numaraları tutma zorluğunu ortadan kaldırmak. Vatandaşlarımız tabi hem Avrupa’da hem Amerika’da tek numara şeklinde gerçekleşen bu hizmetlerin ülkemizde de tek numara altında birleştirmesi ile birlikte bu kolaylığı yaşayacaklar. Diğer taraftan özellikle yurtdışında yaşayan vatandaşlarımız, yurtdışından ülkemize gelen turistler farklı numaralar olması nedeniyle hangi ihtiyaçlarında hangi numaraları arayacakları konusunda tereddütler yaşamaktaydılar. İnşallah tek numaraya geçilmesi ile birlikte bu zorluklar ortadan kalkacak, dolayısıyla uluslararası bir sisteme entegre olmuş olacağız. Malatya’mızda da 17 Şubat itibari ile belirttiğim çağrı numaraları artık burada karşılanıyor. Bu acil çağrıları yapan vatandaşlarımızın Acil Çağrı merkezinde görevli profesyonel karşılayıcılar tarafından alınan talepleri ve istekleri ilgili kuruma anında yönlendiriliyor ve bunların çok uzun süre kaydı tutuluyor en önemli olan husus da budur. Hem çağrıların profesyonel alıcılar tarafından karşılanması hem de kayıtlarının uzun bir süre muhafaza edilmesi gerek vatandaşlarımızın ileride yaşayabilecekleri mağduriyetlere karşı açmış olduğu davalarda gerekse adli işlemlerde büyük kolaylık sağlayacak. Bütün teknik donanımlarımız buna müsait. İnşallah burada görev yapan personel sayımız da önümüzdeki dönemde artacak içişleri Bakanlığımızın personel takviyesi ile birlikte burası tam bir kurumsal hüviyet kazanacak. Bu çağrı merkezinin ilimize kazandırılmasını sağlayan başta sayın içişleri Bakanımıza, İller İdaresi Genel Müdürlüğümüze ve tüm çalışanlara çok çok teşekkür ediyorum. İnşallah önümüzdeki haziran ayı sonu itibarıyla tüm Türkiye ile birlikte tam diğer bütün numaraları karşılayacak şekilde faaliyete geçmesiyle birlikte artık acil çağrılar tek merkezden yönetilmeye başlanacak artık vatandaşlarımız sadece 112 numarasını aramakla Acil Çağrı ihtiyacı duydukları bütün konularda bu numarayı arayacaklar. Örneğin bir trafik kazası meydana geldiğinde vatandaşımız aradığında sadece burada trafik birimlerimiz harekete geçmiyor aynı zamanda acil çağrı biriminin yönlendirmesiyle birlikte sağlık ekiplerimiz yine müdahale gerekirse yangın ekiplerimiz ile müdahale gerekirse acil kurtarma ekiplerimiz Afad ekiplerimiz devreye giriyor. Böylece tek bir olayda birçok kurumun harekete geçmesi eşzamanlı olarak sağlanıyor.
Vatandaşlarımız Genel Bir Duyuru Yapılana Kadar Eski Numaraları Aramaya Devam Etsinler
Vatandaşlarımız acil ihtiyaçlarında, itfaiyeyi aramaları gerekiyorsa 110’u aramaya devam edecekler, Jandarmayı ilgilendiriyorsa 156’yı, Orman Yangınlarını bildireceklerse 177’yi, Emniyet ile ilgili konularda 155’i, Afad ile ilgili konularda 122’yi, sağlık konuları ile 112 numarasını aramaya devam edecekler. 112 numarasının tek numara olarak faaliyete geçmesi haziran ayı itibari ile devreye girecek. Vatandaşlarımız yanlış bir kanıya kapılmasınlar. Haziran ayına kadar kurumlarımızın entegrasyonu tamamlanacak ve tamamlanma süreci bittikten sonra vatandaşlarımıza bilgi verilecek. Şu süreçte 112’yi vatandaşlarımız ararlarsa karşılarına sağlık teşkilatımız çıkacak ve Acil Sağlık Hizmetleri çıkacak, onları meşgul etmememiz gerekiyor. Vatandaşlarımız genel bir duyuru yapılana kadar eski numaraları aramaya devam etsinler.
Bu merkezimizin Malatya’mıza hayırlı olmasını temenni ediyorum. Bu çalışmalarda bizlere katkı sunan başta Büyükşehir belediye Başkanlığımıza, Jandarmamıza, Emniyetimize, Sağlık Teşkilatımıza, AFAD Teşkilatımıza da teşekkür ediyorum” diyerek sözlerini tamamladı.
Çağrı Merkezine gelen ihbarı alan Vali Aydın Baruş, operatörlerin kullanmış olduğu sistemi de bizzat deneyerek çağrıya karşılık verdi.
Programa Vali Aydın Baruş, Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdür Yardımcısı Servet Güngör, Vali Yardımcısı Mustafa Şahin, İl Jandarma Komutanı Albay Necmi İnce, İl Emniyet Müdürü Ercan Dağdeviren, İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Recep Bentli, AFAD İl Müdürü Mustafa Türker, GAMER Müdür V. İbrahim Halil Kılıç, 112 AÇM Müdürü Metin Unutkan ile görevli personel katıldı.